"Surkart"

Jag har kommit fram till att jag nog är mer en "landet människa" (hahaha, jag är bäst på att hitta på nya ord) än en stadsbo... Visst det är kul att lite då och då vara i stan, men det är liksom så instängt på något sätt.. Alla är som instängd i sin lilla värld. De hälsar inte ens. Men på mindre ställen som typ Älvsbyn så hälsar folk på varandra och ibland har man inte sett människan innan, ytan bara för trevligheten - Något som inte existerar i städer - no way! Men detta är ju bara som jag tycker i helhet, det finns ju undantag... För det finns ju en hel del "SURKARTAR" (!) i byar också...

På tal om Surkartar, eller rättare sagt....Fan vad jag blev sugen på att plocka hjortron:) Glass och varma hjotron, mums så gott det är:)



Kommentarer
Laban

Är också sugen på hjortron! i år kanske du får en revansch i plockandet=)

2011-04-14 @ 11:33:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BlueEyeBlue

Allt som berör ens vardag, tråkiga och roliga saker! Men satsa på att minnas det roliga och lära sig av sina misstag!

RSS 2.0