EXCELLENT

Vår egen lilla Sockerpojk ställdes ut idag, och jag fick äran till det, a really great honor!!
Det var inte så många hundar på utställningen, om jag nu sett rätt förut så var det totalt ca 100 hundar. Konstigt att det inte var fler, efter som det är hyffsat bra väder denna tid på året. Men en orsak lär väl vara att många hundar löser hår just nu och känner att det är ingen idé att ställa ut... Annars vet jag inte varför man inte var där.

Det var 9 stycken hundar i Boss klass Junior Gråhund, två är Boss brothers Baloo och Bom. Ingen var den andra lik, men söta är dom då alla:) Tre i klassen fick EXCELLENT.... Två från Älglegans kennel... Bom och Boss!!! Roligt att även Bom kom så bra i utställningen. Sen skulle Excellent hundarna in igen... Jag och Boss fick gå i mitten, men han som var före med hunden gick så sakta att vi fick byta plats :) ... Resultatet blev att Boss blev bäst i klassen, men nådde inte till cert. 2a blev Bom....

Supernöjd över hur det blev, andra Excellent Boss fått...
Ny bedömning:
Sufficient = 3a
Good = Svag 2a
Very good = Stark 2a och Svag 1a
Excellent = Stark 1a
Cert är nog typ som vanligt... för jobbigt att beskriva, när jag knappt fattar det själv, hehehe:)

( tyvärr blev det inte att ta några bilder idag:( )

En man på utställningen tyckte Boss var väldigt fin och senare när jag mötte han under dagen sa han att han tyckte Boss skulle ha vunnit hela utställningen... Det var en smart man det;);)

Boss är bäst, han är KUNG!!! Charmkillen

//Amanda



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BlueEyeBlue

Allt som berör ens vardag, tråkiga och roliga saker! Men satsa på att minnas det roliga och lära sig av sina misstag!

RSS 2.0