Älglegans Boss EXCELLENT

Lite nytt bedömningssystem på hundutställningar, men det är ändå inte så jättestor skillnad, nästan bara ett ord istället för siffror. Men våran snygga Boss fick EXCELLENT(!) vilket i den gamla bedömningen är en klar etta. Men jag förstörde en del för han, dålig på att gå med han i ring och visa upp han. Men till sommaren då jävlar ska jag ha tränat mer på de. För övrigt var det 23 stycken gulliga Gråhundar i Boss klass (junior), av dessa fick 9-10 stycken Excellent av domaren, plockade bort alla utom fyra av dessa, dvs de som han tyckte var finast, och dit kom inte vi tyvärr. Men däremot vann Boss halvbror hela klassen. För övrigt så var jag ganska si så nervös att gå in i ringen, så jag fattade inte riktigt förän efteråt att Bossen fick så bra bedömningen... Typiskt mig

Boss är världens finaste hund på alla sätt.
Min dröm är att starta en egen kennel för Gråhundar, om några år.
"HOPE MY DREAM WILL COME TRUE"

Ne om drygt en och en halv timma bär det av till dryga skolan... Men först ska jag göra en träningsplan inför stadsmaran i maj, suck..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BlueEyeBlue

Allt som berör ens vardag, tråkiga och roliga saker! Men satsa på att minnas det roliga och lära sig av sina misstag!

RSS 2.0